+31 (0)6 5555 8911
info@finantes.nl

Wat is budgetbeheer?
Bij budgetbeheer beheert iemand anders uw geld volgens een samen opgesteld plan. De budgetbeheerder zorgt ervoor dat u niet meer geld uitgeeft dan wat er binnenkomt. Het grootste deel van uw inkomsten wordt gebruikt om uw vaste lasten te betalen, een deel kan gebruikt worden om achterstanden of schulden af te lossen en een ander deel is om van te leven. Mogelijk kan er zelfs gespaard worden.

Diensten
Nadat u contact met ons heeft opgenomen plannen we zo snel mogelijk een intakegesprek voor een kennismaking. Dit gesprek is vrijblijvend en kosteloos. Na het doornemen van het aanmeldformulier (eventueel al thuis ingevuld, deze is te vinden onder “Documenten”) bespreken we samen de wensen omtrent het plan van aanpak dat past bij uw situatie. Als u heeft besloten dat budgetbeheer voor u de juiste stap is en dit door Finantes wilt laten uitvoeren dan zullen we samen bespreken welk pakket voor u het beste is.

Tarieven

Budgetbeheer: 45,00 euro per uur

All-in pakket: 450,00 euro dossieropbouw + 85,00 euro per maand

  • Begeleiding voor 6, 12 of 24 maanden
  • Inkomsten- en uitgaven overzicht
  • Budgetplan (aan de hand van inkomsten en uitgaven)
  • Er wordt een rekening geopend bij Rabobank
  • Opzetten van een administratie; alle vaste lasten worden betaald
  • Bij schulden worden er betalingsregelingen getroffen met schuldeisers
  • U ontvangt iedere week of maand een vast bedrag voor uw boodschappen
  • Reservering gelden voor onvoorziene omstandigheden
  • Mogelijkheden bekijken of er recht is op inkomensvoorzieningen zoals toeslagen en/of kwijtscheldingen en deze ook aanvragen
  • Check of de juiste verzekeringen zijn afgesloten
  • Post omleiden naar ons
  • U krijgt van ons iedere maand een overzicht van de inkomsten en uitgaven
  • Nazorg en evaluatie

Administratiepakket basis: 280,00 euro dossieropbouw + 70,00 euro per maand

  • Ondersteuning voor 4 of 6 maanden (indien gewenst langer)
  • Inkomsten- en uitgaven overzicht
  • Opzetten van een thuisadministratie voor vaste lasten
  • Ondersteuning bij het betalen van alle rekeningen zodat u het uiteindelijk weer volledig zelf kunt
  • Er zijn geen of weinig schulden tot een maximum van € 2000,-

Administratiepakket aanvullend: 340,00 euro dossieropbouw + 85,00 euro per maand

  • Ondersteuning voor 6 of 12 maanden (indien gewenst langer)
  • Inkomsten- en uitgaven overzicht
  • Opzetten van een thuisadministratie voor vaste lasten en achterstallige betalingen
  • Ondersteuning bij het betalen van alle rekeningen zodat u het uiteindelijk weer volledig zelf kunt
  • Er zijn schulden tot een maximum van € 5000,-
  • Bij schulden worden er betalingsregelingen getroffen met schuldeisers

Administratiepakket compleet: 380,00 euro dossieropbouw + 85,00 euro per maand

  • Ondersteuning voor 6 of 12 maanden (indien gewenst langer)
  • Inkomsten- en uitgaven overzicht
  • Opzetten van een thuisadministratie voor vaste lasten en achterstallige betalingen
  • Ondersteuning bij het betalen van alle rekeningen zodat u het uiteindelijk weer volledig zelf kunt
  • Er zijn schulden tot een maximum van € 5000,-
  • Bij schulden worden er betalingsregelingen getroffen met schuldeisers
  • Mogelijkheden bekijken of er recht is op inkomensvoorzieningen zoals toeslagen en/of kwijtscheldingen en deze ook aanvragen
  • Check of de juiste verzekeringen zijn afgesloten

Service pakket basis: 70,00 euro per maand
Indien u moeite heeft met het maandelijks betalen van alle vaste lasten of brieven niet goed begrijpt doen we dit samen in 2 afspraken per maand.

Service pakket aanvullend: 85,00 euro per maand
Indien u moeite heeft met het maandelijks betalen van alle vaste lasten of brieven niet goed begrijpt doen we dit samen in 2 afspraken per maand. Inclusief het nakomen van betalingsregelingen.

Administratiemapje: gratis
U ontvangt van Finantes altijd een mapje met diverse besparingstips en een overzicht om uw uitgaven makkelijker bij te houden.

Ook zodra u alles op orde heeft en (weer) alles zelf regelt, is er een mogelijkheid om contact te blijven onderhouden en samen te kijken of alles nog steeds loopt zoals het hoort. Een soort back-up plan. De vorm, duur en frequentie is voor iedereen anders. Dit kan zijn een afspraak per maand, per kwartaal, per half jaar, per mail, telefonisch of gewoon zodra u daar behoefte aan heeft.

Wat kunnen we van elkaar verwachten?

Wat doet Finantes?
Afhankelijk van uw gekozen pakket zullen we u zoveel mogelijk zorgen uit handen nemen en u ondersteunen en/of begeleiden om uiteindelijk, indien gewenst, uw eigen administratie op juiste wijze uit te voeren en te kunnen genieten van de dingen die u echt belangrijk vindt.


Wat doet u?
U maakt een afspraak voor een vrijblijvend intakegesprek;
Telefoonnummer: 06- 5555 8911
email: info@finantes.nl

U verzamelt alle post en informatie die een overzicht kunnen geven van uw inkomsten en uitgaven.


Wie betaalt budgetbeheer
De kosten voor budgetbeheer betaalt u meestal zelf. U kunt dit zien als een investering voor een betere toekomst.

Heeft u een werkgever? Maak uw plannen dan bespreekbaar. Soms betaalt uw werkgever de kosten voor een budgetbeheerder.

Finantes denkt mee!

Wij kunnen voor u een inkomsten en uitgaven overzicht maken zodat u om te beginnen meer inzicht heeft in uw financiën. Vervolgens kunnen we afhankelijk van uw gekozen pakket een budgetplan opstellen en er samen voor zorgen dat er voor u weer een leefbare financiële situatie ontstaat.
CONTACT
info@finantes.nl
Bezoekadres: 
Mauritslaan 49, 6129 EL Urmond
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram